Εγκλωβισμένοι στην τεχνολογία

Δεν έχει αξιολογηθεί ακόμα. Εγκλωβιστήκαμε στην τεχνολογία και δεν το πήραμε χαμπάρι

Αξιολογήστε το άρθρο

Αν κάνεις μία Βόλτα στους δρόμους της περιοχής σου θα δεις ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που περπατάνε έχουν το βλέμμα τους προσηλωμένο στο smartphone, για πολλούς και διάφορους λόγους.

Τι γίνεται όμως όταν στην πραγματικότητα είμαστε παντελώς εξαρτημένοι από την τεχνολογία και τα περισσότερα άτομα δεν το έχουν συνειδητοποιήσει, προφανώς γιατί περνάει ευχάριστα ο χρόνος τους .

Εγκλωβισμένοι στην τεχνολογία

Συμβαίνει συχνά οι άνθρωποι να νιώθουν με δεμένα χέρια χωρίς το κινητό τους. Τα ψηφιακά μέσα καθορίζουν σημαντικά την προσωπική και επαγγελματική ζωή. Το γεγονός ότι αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο συνδεδεμένοι στο Ιντερνετ παρά για ύπνο έχει σημαντικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα, σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ σε συνεργασία με τη βρετανική εταιρεία συμβούλων Willis Towers Watson. Η έρευνα «Διαμορφώνοντας τις μελλοντικές επιπτώσεις των Ψηφιακών Μέσων» σκιαγραφεί την επίδραση των Μέσων στη διάθεση, την επικοινωνία και τη συνεργασία με τρίτους.

«Δεν υπάρχει άσπρο ή μαύρο. Υπάρχει σε γενικές γραμμές βελτίωση της καθημερινότητας των χρηστών. Η θετική επίδραση παρατηρείται κυρίως σε επαγγελματικό επίπεδο, ενώ η λιγότερο θετική σε προσωπικό.

Το κλειδί βρίσκεται στη χρήση που κάνουμε» σχολιάζει στην «Κ» η Αν-Μαρί Χενς, μέλος της συντακτικής ομάδας και σύμβουλος της εταιρείας. «Για να λάβουμε ολοκληρωμένη εικόνα, συμπεριελάβαμε στην έρευνα πέντε μεγάλες χώρες και από τις πέντε ηπείρους, με τις διαφορές μεταξύ τους να είναι εντυπωσιακές.

Σε αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα και η Βραζιλία οι γνώμες ήταν σε μεγάλο βαθμό θετικές (στην Κίνα, τα δύο τρίτα συμφωνούν ότι η χρήση των ψηφιακών μέσων έχει βελτιώσει την ποιότητα ζωής τους), ωστόσο οι γνώμες στη Γερμανία και τις ΗΠΑ ήταν λιγότερο ενθουσιώδεις.

Στη Γερμανία, μόνο το 30% συμφωνεί (και το 24% διαφωνεί) ότι τα ψηφιακά μέσα έχουν βελτιώσει την ποιότητα της ζωής τους. Ταυτόχρονα, περίπου το 49% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα ψηφιακά μέσα έχουν βελτιώσει την ποσότητα και την ποιότητα της συμμετοχής στα κοινά».

Ο αριθμός των ωρών που δαπανώνται στη χρήση κοινωνικών δικτύων συνεχίζει να αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με την GlobalWebIndex, το 2015, ο μέσος χρήστης πέρασε πάνω από 6 ώρες σε απευθείας σύνδεση, σε σύγκριση με 5,5 ώρες το 2014, από τις οποίες σχεδόν 2 ώρες ξοδεύτηκαν για την κοινωνική δικτύωση σε σύγκριση με τη μόλις 1,5 ώρα το 2013.

Περίπου τα δύο τρίτα των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν ότι τα ψηφιακά μέσα έχουν συμβάλει στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, στη βελτίωση της ποιότητας της εργασίας τους, στην καλύτερη συνεργασία με τους συναδέλφους, στην οικοδόμηση νέων επαγγελματικών σχέσεων. «Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες προσφέρουν την ευκαιρία στους υπαλλήλους να εργαστούν πέρα από τα συνήθη όρια της σταθερής θέσης και του χρόνου που παραδοσιακά αφιέρωναν για την εργασία τους.

Πολλοί προτιμούν να εργάζονται από το σπίτι και οι εταιρείες δεν έχουν πρόβλημα. Αυτή η μέθοδος έχει σημαντικά αποτελέσματα στην παραγωγικότητά τους, θολώνοντας όμως το τοπίο ανάμεσα στον προσωπικό χρόνο και τη δουλειά».

Οι λιγότερο θετικές επιπτώσεις αφορούν κυρίως την προσωπική ζωή. Σχεδόν τέσσερις στους 10 ερωτηθέντες ανέφεραν θετικές επιπτώσεις στη μακρόχρονη μνήμη, στην προσοχή, την εύρεση συντρόφου, στο άγχος και στην υγεία και μόλις ένας στους 10 εκτιμά ότι θα επηρεαστεί αρνητικά.

«Στην εποχή των smartphones η προσοχή των ανθρώπων αποσπάται από τα κοινωνικά δίκτυα με επιπτώσεις στη μνήμη τους. Ακόμη και ένα χρυσόψαρο μπορεί να κρατήσει μια σκέψη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα» σχολιάζει σαρκαστικά στο Facebook ο Leon Watson, δημοσιογράφος της εφημερίδας The Telegraph. «Δεν υπάρχει τίποτα λάθος με το μέσο, όμως ο τρόπος που χρησιμοποιούμε τα κοινωνικά δίκτυα πλήττει την κοινωνικότητα και τη δημιουργικότητά μας», υποστηρίζει σε βρετανικό μπλογκ τεχνολογίας ο Sherry Turkle, καθηγητής των Κοινωνικών Σπουδών στο ΜΙΤ.

Από τα ευρήματα της έρευνας εξάγονται δύο συμπεράσματα. Πρώτον, η σχέση μεταξύ χρηστών και ψηφιακών μέσων είναι πιο ισχυρή σε αναπτυσσόμενες χώρες, γεγονός που κατευθύνει τη διαφημιστική βιομηχανία σε μεγάλες επενδύσεις. Δεύτερον, οι άνθρωποι με εμπειρία από τη χρήση ψηφιακών μέσων εντοπίζουν ευκολότερα τα μειονεκτήματά τους, γεγονός που τους κάνει επιφυλακτικούς. «Αυτή είναι μια καλή είδηση, γιατί δείχνει ότι ως χρήστες έχουμε επίγνωση της επιρροής των ψηφιακών μέσων στη ζωή μας».

Σχετικά άρθρα:

  • Δε βρέθηκαν σχετικά άρθρα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *