Ενημερωτικό δελτίο τύπου της Συμπολιτείας Ξηρομεριτών για σοβαρά θέματα επικαιρότητας του Δήμου Ξηρομέρου


  

 
Η Συμπολιτεία εγκαινιάζει μια νέα μορφή επικοινωνίας με τους δημότες, όπου μέσω ενός δελτίου τύπου θα αποτυπώνονται οι θέσεις μας στα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τον τόπο μας, καθώς επίσης και και η στάση μας σε όλα τα θέματα που εισέρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο από την δημοτική αρχή που διοικεί το Δήμο.
Ελπίζουμε με αυτό τον τρόπο να καλύπτουμε ένα έλλειμμα ενημέρωσης που υπάρχει γύρω από τα τεκταινόμενα στο Δήμο Ξηρομέρου, όπως επίσης να πληροφορούμε τους πολίτες για τις δικές μας θέσεις και προτάσεις γύρω από αυτά τα προβλήματα.
Το δελτίο τύπου θα είναι μηνιαίο και θα αναρτάται μερικές μέρες μετά το Δημοτικό Συμβούλιο.
Α. Στην προ ημερησίας διάταξης διαδικασία του Δημοτικού Συμβουλίου που έγινε την Πέμπτη 26/5, έκπληκτοι παρατηρήσαμε πως κανένα απ´ τα τρέχοντα και σε εξέλιξη θέματα (παροπλισμός πλοίων, βιομάζα και αδειοδοτήσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ)) δεν ετέθη καν απ´ το Δήμαρχο. Έτσι θέσαμε και τα τρία αυτά θέματα σε μια ενιαία βάση, όπως εμείς το εκτιμούμε.
Και τα τρία θέματα που προέκυψαν από το πουθενά, σαν επενδύσεις για την περιοχή, δείχνουν για άλλη μια φορά την ανετοιμότητα τόσο της δημοτικής αρχής να σχεδιάσει και να δημιουργήσει προϋποθέσεις και κατευθύνσεις ανάπτυξης, όσο και την αδυναμία της κοινωνίας (φορέων, συλλόγων κλπ) να ακουμπήσουν αυτό το κεφαλαιώδες ζήτημα. Έτσι, κάθε φορά, τρέχουμε αποτρεπτικά (απέναντι σε σπασμωδικές και ´´ύποπτες ´´κινήσεις), ενώ θα μπορούσαμε να είχαμε κινηθεί έγκαιρα και δημιουργικά.
Τέλος να σημειώσουμε ότι και τα τρία θέματα σχετίζονται μ´ ένα είδος παρασιτικής, επιδοτούμενης επιχειρηματικότητας.
Για το θέμα του παροπλισμού των πλοίων προκύπτουν πολλά ερωτήματα. Γιατί, μέχρι τώρα, προωθήθηκε εν κρυπτό μέσω του Λιμενικού Ταμείου και δεν ήρθε προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, ένα όργανο με σαφώς πιο διευρυμένη εκπροσώπηση και ως εκ τούτου περισσότερο αρμόδιου;


Ποια ήταν τελικά η πρόταση θέσης του αγκυροβολίου από την πλευρά του Δήμου; Αυτή που είπε αρχικά ο Δήμαρχος στους ψαράδες, πίσω από τα νησιά, που ανήκει στην διοικητική περιφέρεια των Ιονίων Νήσων; Αυτή που αποτυπώνεται στο σχεδιάγραμμα με συγκεκριμένες συντεταγμένες μπροστά από τα νησιά μέσα στον κόλπο του Αστακού;
Προβλέπεται η δυνατότητα εργασιών (σεντόνια, ανεφοδιασμός, επισκευές κλπ) μεσοπέλαγα;
Πως συνδυάζεται η γειτνίαση των παροπλισμένων με το ´´τουριστικό φιλέτο´´ του Μαραθιά;
Οι κοντινές μονάδες ιχθυοκαλλιεργειών τι θέση παίρνουν;

Η θέση της Συμπολιτείας.
Ο τόπος έχει ανάγκη από επενδύσεις εντάσεως εργασίας ή επενδύσεις εντάσεως κεφαλαίου και υψηλής τεχνολογίας ή μεταποίησης τοπικών προϊόντων. Χρειάζονται επενδύσεις που να ξεκλειδώνουν μια αναπτυξιακή αλυσίδα. Η συγκεκριμένη «επένδυση» δεν έχει κανένα τέτοιο χαρακτηριστικό.
Το μοναδικό επιχείρημα του οικονομικού οφέλους (;) ως έσοδα του Λιμενικού Ταμείου δεν είναι αρκετό, αν δεν υπάρχουν αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές εγγυήσεις. Και τέτοιες δεν υπάρχον. Το αντίθετο.
Το καθήκον του κάθε Δήμου είναι να δημιουργεί τις προϋποθέσεις επενδύσεων, με μεγάλες μελέτες, μακροχρόνιο σχεδιασμό, χωροθετήσεις δραστηριοτήτων, συνεταιριστικές πρωτοβουλίες κλπ. Επενδύσεων που εντάσσονται σε ένα συνολικό και ολοκληρωμένο σχέδιο, διαφορετικά με το ένα χέρι γεμίζει η καρδάρα και με το άλλο αδειάζει. Όσο για το Λιμενικό Ταμείο, το μείζον θέμα είναι να μην καταγγελθεί η σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού από το δημόσιο (για το οποίο ζήτημα όπως και για τα περισσότερα οι πολίτες έχουν μαύρο σκοτάδι, για να μη θυμηθούμε πως μάθαμε ένα πρωί ότι χάσαμε τα λεφτά για το ΤΟΕΒ Χρυσοβίτσας και Φυτειών) και επίσης να υλοποιηθούν τα απαραίτητα έργα, τα οποία δεν έχουν καμιά σχέση με αυτά που γίνονται.



Όσον αφορά στο θέμα της βιομάζας και της αδειοδότησης αιολικού πάρκου στην θέση Καλή Χίτσα του Αστακού, αποκαλύψαμε την αίτηση για αδειοδότηση μονάδας 200 ΜW βιομάζας στο Πλατυγιάλι, γεγονός που αποτελεί άλλο ένα χαρτί στα χέρια μας για την αποτροπή της εγκατάστασης των μονάδων αυτών στο Ξηρόμερο.


Το πρόβλημα των αδειοδοτήσεων ΑΠΕ είναι σύνθετο και εμπλέκονται σ´ αυτό μεγάλοι παίκτες, όπως η ΤΕΡΝΑ,στο νομό μας. Οι μικρότεροι παίκτες λειτουργούν ή θα λειτουργήσουν ως υπεργολάβοι της ΤΕΡΝΑ, που συγκεντρώνει τις άδειες ΑΠΕ για να τις χρησιμοποιήσει για την επένδυση των δύο ταμιευτήρων στο Καστράκι. Το έργο είναι απ´ τις μεγαλύτερες ενεργειακές επενδύσεις και «πήρε» απ´ το πακέτο Γιούνκερ την μερίδα του λέοντος στον νομό μας.
Με βάση αυτά, οι αιτήσεις και οι αδειοδοτήσεις ΑΠΕ θα αυξηθούν στο επόμενο διάστημα και έτσι προτείνουμε μια πιο γενική προσέγγιση,διαφορετικά θα το βρίσκουμε συνεχώς μπροστά μας.

Β. Στα θέματα της ημερήσιας διάταξης:
1) Καταψηφίσαμε την αναμόρφωση του προϋπολογισμού, που προέβλεπε την εξεύρεση 25.000 ευρώ για την ηλεκτροδότηση του κλειστού γυμναστηρίου από κονδύλια της ύδρευσης.
Η άποψή μας είναι ότι να διατεθούν τα χρήματα για την ηλεκτροδότηση, αλλά από άλλο κωδικό και όχι από την ύδρευση όπου το πρόβλημα είναι οξυμένο και θα χρειαστούν και άλλα χρήματα.
2) Καταψηφίσαμε την πρόταση του Νηρέα, που θέλει να διαμορφώσει το δημοτικό δρόμο προς τον Άγιο Παντελεήμονα και ακολούθως να τον κάνει δωρεά στο Δήμο Ξηρομέρου.

Η θέση μας:
α) Σημειώσαμε την απουσία εισήγησης από την τεχνική υπηρεσία.
β) Προτείναμε την ανάληψη της εκτέλεσης του έργου από το Δήμο Ξηρομέρου, σε συνεργασία με το Δήμο Μεσολογγίου και με την Εφορεία Αρχαιοτήτων, καθώς ο Άγιος Παντελεήμονας είναι χαρακτηρισμένος αρχαιολογικός χώρος και ο Νηρέας να κάνει δωρεά τα χρήματα, αφού επιθυμεί τη διάνοιξη του δρόμου.
γ) Ζητήσαμε τη διάταξη βάσει της οποίας ένας ιδιώτης μπορεί να εκτελεί έργο σε δημόσιο χώρο και μετά να το κάνει δωρεά και επισημάναμε ότι με αυτό το τρόπο κατασκευής του έργου, αν τελικά πραγματοποιηθεί, ανοίγονται επικίνδυνες ατραποί
δ) Τέλος από σπόντα μάθαμε ότι ο Νηρέας έχει εξασφαλίσει αδειοδότηση στον Άγιο Παντελεήμονα για χερσαίες και λιμενικές κατασκευές, έχοντας υποβάλλει και Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία ως συνήθως δεν έγινε ποτέ γνωστή.
3) Για την πυροπροστασία βάλαμε το θέμα των μονάδων εθελοντών, το οποίο έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει.
4) Συμφωνήσαμε στη μετακίνηση της λαϊκής αγοράς και θέσαμε το ζήτημα της είσπραξης τελών από το Δήμο, καθώς και τη δυνατότητα να ενταχθούν και ντόπιοι παραγωγοί σ´ αυτήν.
5) Στη συζήτηση για να δοθεί παράταση στην κατασκευή μιας αγροτικής οδοποιίας στο Βάρνακα, θέσαμε το πρόβλημα με τις μελέτες για το δρόμο προς τον παλιό Βαρνακα, που καρκινοβατούν ενάμιση χρόνο με διαφαινόμενο πλέον τον κίνδυνο το έργο να μην εκτελεστεί ούτε και φέτος και αυτό με ευθύνη της δημοτικής αρχής.
Το ζήτημα της αποκατάστασης του δρόμου για μας είναι μείζον και μέσα στη βδομάδα θα επανέλθουμε καθώς θεωρούμε ότι αποτελεί την επιτομή του βίου και της πολιτείας της δημοτικής αρχής.
Ένα χωριό, δεκάδες κτηνοτρόφοι ταλαιπωρούνται από τον Οκτώβριο του ´14 επειδή ο Δήμος στην αρχή προσπάθησε δια της συνηθισμένης οδού (στο ποδάρι) να τακτοποιήσει ένα σοβαρό πρόβλημα και αφού έχασε πέντε έξι - μήνες, αποφάσισε με βαριά καρδιά ένα έργο ενιαίο να το κάνει χίλια κομμάτια, για να φτάσουμε σήμερα Ιούνιος ´16 κι ακόμη να μην έχει δημοπρατηθεί.
6) Καταλήγοντας στο τελευταίο θέμα που αφορά καταπάτηση δημοτικής έκτασης, δεχθήκαμε ως συντριπτικά τα στοιχεία της εισήγησης και υπερψηφίσαμε την αναγνώριση της εν λόγω έκτασης ως κοινόχρηστης δημοτικής.

Σχόλια