Πτώση Mirage 2000-5: Εντοπίστηκε η σορός του Γιώργου Μπαλταδώρου

Τη σορό του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, που έχασε τη ζωή του στη συντριβή του Mirage 2000-5,ανοιχτά της Σκύρου, εντόπισε αλιευτικό σκάφος που συμμετείχε στις έρευνες εντοπισμού.
Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της συντριβής του αεροσκάφους, είχαν εντοπιστεί στην περιοχή των ερευνών η κάσκα του άτυχου χειριστή, η μικρή σωστική λέμβος και το κιτ επιβίωσης που διέθετε το Mirage στο cockpit.

Ευ. Γεωργούσης: Οι καιρικές συνθήκες δημιούργησαν πρόβλημα στον Σμηναγό

Μιλώντας νωρίτερα σήμερα στο Ραδιόφωνο 24/7 στους 88,6, ο Πτέραρχος ε.α. Ευάγγελος Γεωργούσης,
"Ο Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος επέστρεφε για προσγείωση αλλά οι καιρικές συνθήκες δημιούργησαν πρόβλημα", δήλωσε στο Ραδιόφωνο 24/7 στους 88,6 ο πτέραρχος ε.α. Ευάγγελος Γεωργούσης, δίνοντας έτσι την δική του εξήγηση για την πτώση του Mirage 2000-5 ανοιχτά της Σκύρου, που στοίχισε τη ζωή στον ταλαντούχο και ικανό σμηναγό της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ακόμη, τόνισε ότι ο σμηναγός έκανε μια πτήση καθήκοντος, την οποία έκανε πολύ συχνά. Υπογράμμισε ότι η πολεμική αεροπορία κάθε μέρα κάνει το καθήκον της αντιμετωπίζοντας την τουρκική προκλητικότητα, για το MIRAGE 2000-5 είπε ότι είναι πολύ καλό αεροσκάφος με πολύ καλά οπλικά συστήματα.

Τι γνωρίζουμε

Το Μirage 2000 -5 μαζί με τα F-16 Block 52+ είναι από τα πλέον σύγχρονα αεροσκάφη που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος με χειριστή τον 34χρονο Γεώργιο Μπαλταδώρο απογειώθηκε το πρωί της Πέμπτης από την Σκύρο με αποστολή την αναγνώριση και αναχαίτιση τουρκικών αεροσκαφών.

Ο 34χρονος Γιώργος Μπαλταδώρος ήταν ο αρχηγός του σχηματισμού των δύο αεροσκαφών, ενώ το δεύτερο Mirage 2000-5, προπορευόταν της αποστολής τους.
Οι καιρικές συνθήκες σύμφωνα με πληροφορίες ήταν καλές. Οι άνεμοι ήταν 2 μποφόρ βορειοανατολικοί, ωστόσο υπήρχε αυξημένη "θόλωση", όπως οι ίδιοι οι πιλότοι αποκαλούν, δηλαδή αυξημένη νέφωση.

Απώλεια από τα ραντάρ

Στις 12.15, σύμφωνα με την πρώτη ανακοίνωση του ΓΕΑ, υπήρξε απώλεια επαφής του αεροσκάφους. Απότομη και ακαριαία με τα ερωτήματα να φουντώνουν.
Αν και αρχικά ειπώθηκε ότι το αεροσκάφος χάθηκε γυρνώντας από αναγνώριση και αναχαίτιση, άλλες πληροφορίες σημείωναν, ότι τελικά δεν υπήρξε εμπλοκή και το αεροσκάφος επέστρεφε εκτάκτως στη Σκύρο, πιθανώς με κάποιο πρόβλημα. Ωστόσο, η ξαφνική απώλεια του σήματος, κάνει τους αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας να εκτιμούν, ότι δεν υπήρξε μηχανικό ή άλλο πρόβλημα στο αεροσκάφος ή ότι σε κάθε περίπτωση, εάν προέκυψε, δεν του άφησε κανένα περιθώριο αντίδρασης. Ούτε αυτό της ενημέρωσης για το πρόβλημα στον πιλότο του δεύτερου αεροσκάφους, με το οποίο πραγματοποιούσαν από κοινού την πτήση.
Την ίδια στιγμή, αίσθηση προκαλεί η αποκάλυψη κατοίκου από τη Μύκονο, ο οποίος μιλώντας στο News 24/7 είπε, πως είδε το μοιραίο αεροσκάφος να πετά πάνω από τον αεροδιάδρομο με κατεβασμένες τις ρόδες, ωστόσο δεν προσγειώθηκε και αποχώρησε. Πάντως, πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας με τον οποίο συνομιλήσαμε, σημειώνει ότι σε περίπτωση που χρειαζόταν να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση λόγω προβλήματος, ο χειριστής θα κατευθυνόταν όχι προς τη Μύκονο αλλά προς το αεροδρόμιο της Σαντορίνης. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν ήθελε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Μυκόνου, που δεν έχει τις απαραίτητες προδιαγραφές για να υποστηρίξει την προσγείωση πολεμικών αεροσκαφών, θα έπαιρνε το "πράσινο φως" για να προσγειωθεί με ασφάλεια και μάλιστα κατά προτεραιότητα.
Όσον αφορά τον Γιώργο Μπαλταδώρο, συμμαθητής του στη σχολή Ικάρων σημειώνει στο News 24/7 ότι ήταν ένα από τα αστέρια στην... τάξη του. Ξεχώρισε με τις ικανότητές του από την πρώτη στιγμή και μπήκε ως ένα ακόμη ταλέντο στην οικογένεια των Mirage.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα πρώτα κιόλας λεπτά τουρκικά δημοσιεύματα ανέφεραν ότι δεν υπήρξε εμπλοκή τουρκικών και ελληνικών αεροσκαφών ούτε κάποιο τουρκικό αεροσκάφος ήταν κοντά στην πτώση του Mirage 2000-5.
Φως, λοιπόν, στα ακριβή αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος καλείται να δώσει το ΓΕΑ το οποίο στην τελευταία του ανακοίνωση το απόγευμα της Πέμπτης έκανε γνωστό την είδηση του θανάτου του Γιώργου Μπαλταδώρου σημειώνοντας:
"Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, μονοθέσιο αεροσκάφος M2000-5 της 114ΠΜ/331Μ, στη φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά την ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και σε απόσταση εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου, προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους, Σμηναγού (Ι) Γεώργιου Μπαλταδώρου. Συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή για την διερεύνηση του δυστυχήματος".

Σχόλια