Κορονοϊός: Τι συμβαίνει στα super market στην Ελλάδα


Κορονοϊός, Ελλάδα,koronoios, ellada



Μεγάλη προσέλευση παρατηρείται στα super market τις τελευταίες μέρες, αλλά και σήμερα Σάββατο από νωρίς το πρωί, μετά τα νέα έκτακτα μέτρα της κυβέρνησης για τον κορονοϊό.
Σε αγώνα δρόμου βρίσκονται οι εργαζόμενοι στα super market και οι διοικήσεις των μεγάλων και μικρότερων ομίλων, προκειμένου να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση και να διαχειριστούν τη νέα
κατάσταση λόγω κορονοϊού. 
Τις τελευταίες μέρες και σήμερα Σάββατο σε πολλά super market της χώρας σπεύδουν να προμηθευτούν βασικά αγαθά. 
Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, προτρέπει τους καταναλωτές να μην συρρέουν στα super market, εξαιτίας του κορονοϊού.
Οι καταναλωτές συνεχίζουν με αμείωτη ένταση να «στοκάρουν» προϊόντα, υπό τον φόβο του κορονοϊού, μετά και την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε καθολικό κλείσιμο των καταστημάτων, με εξαίρεση τα καταστήματα τροφίμων, τα super market και τα φαρμακεία.
Να σημειωθεί πάντως ότι τα super market είναι κανονικά ανοιχτά και ακόμη και στην γειτονική Ιταλία, όπου υπάρχει κατάσταση έκτακτης ανάγκης σε όλη τη χώρα, παραμένουν νοιχτά.
Υπάρχουν ορισμένες παροδικές ελλείψεις σε προϊόντα, αλλά η ροή συνεχίζεται κανονικά με νέες παραλαβές.
Χαρακτηριστικά είναι τα πρώτα στοιχεία από την πορεία των πωλήσεων στα super market που παρουσίασε η Nielsen σε έρευνά της. Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή (04/03/19-10/03/19) αυξήθηκαν με διψήφιο ρυθμό της τάξης του 23,9%.
Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κοροναϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα. Τα Τρόφιμα &Ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα Φρέσκα και Επί Ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν επίσης διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.
Τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών σε αξία την εν λόγω εβδομάδα παρουσίασαν στην κατηγορία του μη τροφίμου, τα υγρά καθαριστικά και απολυμαντικά (+721%), τα αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια (+709,3%), τα υγρά αντισηπτικά (+495,5%), τα σαπούνια (υγρά και μπάρες) (+204%), χλωρίνη (85,5%) ενώ στην κατηγορία των τροφίμων το αλεύρι (141,9%), τα ζυμαρικά (140,1%), τα όσπρια (136,4%), το ρύζι (126,2%) και γάλα εβαπορέ (90,7%).

Σχόλια